Nytt fra skiavdelinga!

Postet av Bratsberg IL - Ski den 19. Sep 2018

Høsten er her, og plutselig blir det også vinter - da er det på tide med skitrening igjen!

Denne høsten er vi så heldige å ha med oss to nye unge og engasjerte trenere, søskenparet Signe og Iver Tunaal på henholdsvis 18 og 15 år. De var aktive i skiavdelinga selv for noen år tilbake, og vil gjøre sitt beste for å legge tilrette for morsomme treninger for våre unge håpefulle.

Skitreninga vil foregå tirsdager kl 18.00-19.00, og første trening er 25. september. Oppmøte på grusbanen ved idrettshuset. Skitreninga er for alle fra 2. klasse og oppover.

Kort om skitreninger uten snø:

På skitrening vektlegges øvelser og aktiviteter som gir trening i basisferdigheter som utholdenhet, spenst, hurtighet, koordinasjon, balanse og styrke. Dette trener vi på gjennom lekbaserte øvelser, og målet er at alle skal få tatt seg skikkelig ut, samtidig som de har det morsomt!

Når snøen kommer gjelder de samme prinsippene, bare med ski på beina.

Vi håper å se mange både nye og kjente fjes på skitreninga i høst!

Viktig: Selv om vi er så heldige å ha fått Signe og Iver som vil ha det sportslige ansvaret under treningene, så slipper ikke dere foreldre helt unna. Vi synes det er viktig at det er noen foreldre tilstede på treninga. I tilfelle det skulle oppstå noe som krever litt ekstra oppmerksomhet, og om det skulle bli behov for en hjelpende hånd. Det er lov for de voksne å delta på aktivtetene også - ingen er vel for gammel for litt sura?

BESTILLING AV TRENINGSTØY

Det vil bli mulig å bestille klær fra vår Trimtex-kolleksjon i høst også. Kolleksjonen finner dere her: Trimtex-kolleksjon ski. Kolleksjonen er som tidligere år, men årets luer har fôr i merinoull. Det finnes også en racing-lue for de som blir varme i toppen, og et pannebånd med fôr i merinoull.

Årets prisliste finner dere her: Prisliste Trimtex 2018

Tilgjengelige juniorstørrelser er 130-160. Voksenmodellene finnes i str XS-XXXL. Luer og pannebånd finnes i str 56-59 cm. Er dere usikker på valg av størrelse så begynner det å finnes noen eksemplarer i bygda nå, så det vil nok la seg gjøre å få gode råd. Det er bare å spørre!

For at vi skal være sikre på å få levert klærne til jul (det er jo fine julegaver, dette), så er det viktig at alle bestillinger formidles til Katrine (katrine.sandbakk@gmail.com) innen 15. oktober!

SKISAMLING I EDSÅSDALEN

Årets treningssamling i Edsåsdalen holdes 23.-25. november. Vi håper som vanlig at mange tar med familien på tur til Kôja Fjällhotell denne helgen. Mer informasjon kommer senere, men noter dere påmeldingsfristen, som er 15. oktober.

Informasjon om treninger med mer vil bli lagt ut på skiavdelinga sin lukkede gruppe Bratsberg Ski. Sørg for å bli medlem der, slik at dere får med dere det som skjer. De som eventuelt ikke er på facebook, kan be om å få informasjon på annet vis.

Men viktigst av alt nå: Velkommen på skitrening!