Rapport fra klubbmesterskapet 2018

Postet av Bratsberg IL - Ski den 13. Mar 2018

Søndag 11. februar ble det arrangert klubbmesterskap på ski, med start og mål ved skytterhuset på Rosmo.

Sykdom og diverse cup'er bidro til at deltakelsen i barneklassene var temmelig laber, men da var det gledelig at seniorklassen var større enn på mange år!

Barneløypa gikk i lettkupert terreng i retning Leiråsen og tilbake, og barna ble heiet fram av mange turgåere på veien. Seniorløypa var en skikkelig kraftprøve, som gikk bort til Østlimyra, opp til Liaåsen og ned tilbake til Rosmo via Leiråsen. Denne løypa er ikke bare krevende oppover - med stive lår er også unnakjøringene ned til Leiråsen utfordrende nok. Og det skulle vise seg at det var nettopp der løpet ble avgjort!

Robert Bjørseth var intetanende om at han gikk inn til seier da han gikk over målstreken og tok imot hyllesten tilbake ved skytterhuset. Konsentrert om å klare den krappe 90-graderen på vei ned fra Liaåsen, la han utrolig nok ikke merke til at han passerte forhåndsfavoritten Ronny, som lå med knekt ski i grøfta! Enda godt at det bare var skia som traff bergveggen med et smell, og at skiløperen ellers kom uskadd fra hendelsen.

Ronny kom seg likevel inn til en hederlig 2.-plass, foran Marius Bjørseth. Ellers fullførte også Kristoffer Myran Nilsen, Sindre Sandbakk og Vegard Singstad med stil (nevnt i tilfeldig rekkefølge).

I dameklassen deltok Mette Ingebrigtsen, Birgitte Myran Nilsen, Marielle Johansen og Katrine Dretvik Sandbakk. Med litt ulike starttider og manglende tidtaking ble det vanskelig å kåre en vinner. Men de så ut som vinnere alle fire!

De barna som deltok var Ylva Skjervold Jensen, Henrik Sandbakk, Trym Skjervold Jensen, Agnete Sandbakk, Robin Sogn Nilsen og Tuva Dretvik. Sprek ungdom var det også med; Eva og Edvin Ingebrigtsen stilte selvfølgelig opp. Alle deltakerne vant sine respektive klasser - det er slett ikke verst!

Etter løpet kunne alle nyte nystekte vafler og pølse i brød, stelt i stand av altmuligmann Vidar Dahl. Vi visste jo fra før av at han er en kløpper når det gjelder løypekjøring og håndtering av tunge maskiner, men han er sannelig ikke verst med vaffeljernet heller!

Premieutdeling måtte vi ha, og alle deltakerne fikk velge en premie fra vårt sortiment med Bratsberg-effekter. Særlig luene var populære blant store og små.

De fleste deltakerne på årets klubbmesterskap samlet

Ronny - like blid, selv med knekt ski!
Agnete ser opp til årets klubbmester, Robert
Tuva med ny Bratsberg-lue i hendene

Det var forresten ikke bare deltakerne på klubbmesterskapet som kunne nyte serveringen på skytterhuset denne fine søndagen. Mange turgåere tok turen innom på gratiskaféen, som er et samarbeid mellom skiavdelinga, Oppstrinda salongskytterlag (OSSL) og Estenstadhytta. Estenstadhytta har svært sjenerøst sponset alt av mat og drikke til kaféen, OSSL stiller med huset, og skiavdelinga (med Vidar i spissen) står for serveringa. Siste mulighet til å benytte seg av dette tilbudet er søndag 18. mars. Ta turen, da vel!