Ikke noe karusellrenn før vinteren er tilbake

Postet av Bratsberg IL - Ski den 20. Feb 2024

Telenorkarusellen settes på pause til vinteren kommer tilbake med mer snø!

Telenorkarusellen 2024 OPPDATERT 5. februar

Postet av Bratsberg IL - Ski den 14. Jan 2024

Skiføre igjen! Første renn i årets Telenorkarusell blir torsdag 8. februar. Stilart på første renn er klassisk. Link til påmelding finner dere lengre ned i denne saken.

Veiledende starttider (avhenger av antall deltakere):

0-5 år: Fra kl 18.00

6-7 år: Fra kl 18.10

8-10 år: Fra kl 18.15

11 år og eldre: Fra kl 18.20

Telenorkarusellen er et uhøytidelig skirenn for alle som kan gå på ski, med løypelengder som passer for alle. Trykk her for løypekart. Vi rigger til et skileikområde som vi oppfordrer til å bruke i forkant og/eller etterkant av rennet. Varm saft til alle deltakere ved målgang.

Bratsberg IL arrangerer seks karusellrenn, så fremt forholdene tillater det. Alle renn arrangeres på torsdager. Startkontingenten på 250kr dekker alle seks renn. Løperne beholder startnummeret sitt og tar med det på hvert renn. Rennstart er kl 18.00. Henting av startnummer i tidtakerbua fra kl 17.30. Første renn går i klassisk stil.

Trykk her for påmelding.

Alle deltakere får premie; først en Telenor-premie ved henting av startnummer, og deretter en ny premie i forbindelse med sesongens siste renn.

Vi er så heldige å ha Bratsberg Bygdekvinnelag med på arrangementet - de holder åpen kafé i idrettshuset, slik at man kan avslutte kvelden med noe godt å spise og drikke der.

Velkommen til karusellrenn!

Skitreninger starter opp igjen etter høstferien - første trening onsdag 18. oktober

Postet av Bratsberg IL - Ski den 2. Okt 2023

Da ønsker vi igjen alle skiglade barn fra 2.-klasse og oppover velkommen til skitrening! Første trening blir onsdag 18. oktober kl 18.00-19.00.

I barmarkssesongen tilbyr vi allsidig lek og moro med joggesko på beina i området rundt stadion og i lysløypa. Alle bes ta på refleksvest på treningene.

Skiavdelinga bruker Spond som informasjonskanal til de som er med på skitrening. Nye deltakere bes registrere seg her: https://group.spond.com/BBFQK

Det er lov å komme og prøve noen ganger før man registrerer seg også :)

Fast treningstidspunkt er onsdager kl 18.00-19.00.

Foreldre som har lyst til å røre seg litt er også velkomne til å delta på treningene!

Klubbmesterskap på ski - Bratsberg IL og Utleira IL

Postet av Bratsberg IL - Ski den 20. Mar 2023

Søndag 26. mars arrangerer Bratsberg IL og Utleira IL felles klubbmesterskap!

Vi inviterer til et uhøytidelig renn i en morsom runde med innlagte skileikelementer, og premie til alle deltakere - store som små!

Det blir også bål, saft, kaffe og noe å spise. Ta med sitteunderlag og egen kopp, og grillpinner for de som har det :)

Ber om at så mange som mulig melder seg på på forhånd ved å fylle ut dette skjemaet, innen torsdag 23. mars. Dette for at vi skal kunne tilpasse innkjøp. Skjemaet vil være åpent frem til lørdag kl 15, og etter det vil det også være mulig å melde seg på ved oppmøte på renndagen.

Stilart: Fristil

Oppmøtested: "Gryta" (jordet ved siden av krysset der 5'ern skiller lag med 3'ern)

Tidspunkt: Utdeling av startnummer i "Gryta" kl 13.00. Start så snart alle har fått startnummer.

Velkommen skal dere være!

Telenorkarusellens siste renn, samt premieutdeling torsdag 23. mars

Postet av Bratsberg IL - Ski den 20. Mar 2023

Torsdag 23. mars arrangeres sesongens siste renn i Telenorkarusellen. For anledningen blir det en litt annerledes trasé med skileikelementer underveis. Start fra kl 18, som vanlig. Stilart er fristil også denne gangen.

Etter rennet byr Bygdekvinnelaget som vanlig på god kveldsmat, og vi holder premieutdeling for sesongen.

Velkommen!