Telenorkarusellen 2020 - oppdatert 4. februar!

Postet av Bratsberg IL - Ski den 15. Des 2019

Litt spent på hva slags nedbør vi får frem til torsdag, men vi satser hardt på å få arrangert første renn i telenorkarusellen denne uka, torsdag 6. februar! Stilart: klassisk.

Telenorkarusellen i Bratsberg består av seks skirenn (med forbehold om at det er skiføre), alle på torsdager. Når forholdene tillater det vil det være ulike skicrosselementer i løypene. Vi tar imot deltakere i alle aldre, og løypelengdene er alt fra 300m for de aller yngste, til 5km for seniorløperne.

For deltakeravgiften på 250kr får du delta på alle renn, du får en Telenorpremie ved første renn, og enda en premie ved sesongens siste renn.

Trykk her for påmelding!

Startnummer kan hentes i idrettshuset kl 17-18. For at utdelinga skal flyte fint ønsker vi at påmelding er lagt inn innen kl 12 på renndagen. Ved påmelding vil dere motta faktura for betaling av startkontingent. Startnummeret beholder dere selv og benytter på alle rennene.

De som er interessert i å se hvor raskt de har gått kan finne tidene på eqtiming.no etter rennet.

Kafé

Nytt av året er at skiavdelinga har inngått et samarbeid med Bratsberg Bygdekvinnelag. Som Bratsberg idrettslag så jobber de aktivt for at Bratsberg skal være ei levende bygd, og med hjerte for matkultur så er det helt i deres ånd å ta ansvar for kafédrifta under karusellrennene. Flere av bygdekvinnene har sågar mange år med relevant erfaring fra karusellrennkjøkkenet, så vi er sikre på at dette skal gå helt utmerket! Vi i skiavdelinga er veldig glade for å ha dem med på laget, da det gir oss anledning til å fokusere mer på det som foregår ute på arenaen og i løypa.

Menyen vil kunne variere noe, men skal bestå både av god og sunn kveldsmat, og vafler.

Ny startordning

Vi ønsker mindre køståing og mer aktivitet, og derfor tilbyr vi i år felles oppvarming i grupper før start. Det vil fungere som følger (tidspunkter er veiledende):

Kl 18.00Start senior, 5km.

Gruppevis oppvarming på stadion. Avhengig av snøforholdene vil vi forberede ulike skileikelementer. Informasjon vil bli gitt over høyttalerne. Anbefaler at foreldrene til de minste tar på ski for å kunne renne sammen med barna.
Kl 18.15Start 1-5 år.
Kl 18.20Start 6-7 år.
Kl 18.30Start 8-10 år.
Kl 18.40Start 11 år og eldre (også seniorer som eventuelt vil starte til slutt).

Oppvarminga for de ulike gruppene vil fortsette helt frem til deres starttidspunkt. Deltakelse på oppvarminga er selvfølgelig frivillig, men vi håper at de voksne vil vise engasjement og oppfordre sine til å delta!