VIKTIG beskjed om overgang til elektronisk medlemsregister

Postet av Bratsberg IL den 6. Sep 2016

Fra årsskiftet er idrettslaget nødt til å gå over til et elektronisk medlemsregister.

Utdrag fra melding fra Norges Idrettsforbund:

"Idrettslag er pålagt å føre en elektronisk medlemsliste i et datasystem godkjent av NIF. NIF har utviklet en gratis elektronisk løsning for medlemsadministrasjon («KlubbAdmin»), som gir en automatisk og forenklet rapportering av medlemsopplysninger. Alle idrettslag må ha registrert sine medlemmer i KlubbAdmin eller et annet godkjent system innen 31. desember 2016."

For at det ikke skal bli en svært stor oppgave for de med lederverv i idrettslaget er det nødvendig at så mange som mulig av lagets medlemmer selv lager seg en profil på MinIdrett: https://minidrett.nif.no/

Foreldre/foresatte kan lage profiler for sine barn under sin egen profil ved å velge "Legg til familie".

Det er også viktig at man for hvert enkelt medlem går inn på fanen "Medlemskap" og registrerer tilhørighet til Bratsberg IL. DA havner dere nemlig i vårt medlemsregister, og vi slipper den store jobben med å legge inn hvert enkelt medlem, med all nødvendig kontaktinformasjon.

MinIdrett er forøvrig en portal for påmelding til arrangementer (mye brukt i langrenn), kjøp av lisenser med mer.

Håper så mange som mulig gjør dette innen utgangen av september!

På forhånd, takk :)