Takk for en fin skisesong!

Postet av Bratsberg IL - Ski den 7. Apr 2020

Avslutningen på skisesongen 2020 ble ikke helt som vi hadde sett for oss, da den brått måtte avsluttes på grunn av coronasituasjonen. Vi skulle så gjerne fått arrangert de siste to karusellrennene, avholdt premieutdeling, og hatt en skikkelig avslutning for skitreningene våre, men det lot seg ikke gjøre. Nå er det meste rundt oss satt på vent - på ubestemt tid - og vi kan egentlig ikke gjøre annet enn å love at vi vil komme sterkt tilbake når det igjen blir anledning til det!

I mellomtiden kan vi jo se tilbake på den sesongen vi har hatt:

For skitreningene sin del så startet sesongen rundt høstferien, og siden da har vi hatt en god gjeng på ca 15 barn på skitrening. Vi har hatt ukentlige treninger ute, i all slags vær og vind. Kun ved et par anledninger har vi kapitulert og hatt innetrening i stedet. I slutten av november dro mange av oss til Edsåsdalen for vår årlige skisamling. Der kosa vi oss med skiaktivitet på nydelig føre, og med sosialt samvær.

Karusellrennene kom dessverre litt sent igang, da skiføret ikke var det aller beste i første halvdel av januar. Men da vi omsider kom igang var det med en liten fornying av konseptet, ved at vi tilrettela for oppvarming gjennom skileik i forkant av rennet. Dette for å skape mer aktivitet på ski, og mindre køståing før start. Dette virket å være svært populært, og mange brukte mye tid i skileikområdet både før og etter karusellrunden sin. Som vanlig var det også flere som gikk karusellrunden sin både to og tre ganger også. Vi skulle gjerne hatt flere deltakere, men med all den aktiviteten og skigleden som vi så er vi tross alt veldig fornøyde! Vi håper å få gitt alle deltakerne sin velfortjente premie på et senere tidspunkt.

Nytt av året var også at Bygdekvinnelaget sto for kafédrifta under karuselrennene. De disket opp med god suppe, brødmat og vafler. Vi takker for samarbeidet og håper at de vil være med på dette arrangementet også neste sesong!

Bratsbergstafetten er et annet viktig arrangement for oss, og den fikk vi heldigvis avviklet som planlagt, med ca 330 deltakere, flott skiføre, og 6 egne lag til start. Tusen takk til alle som hjalp til og alle som deltok, både på Telenorkarusellen og på Bratsbergstafetten!

Ingen av denne aktiviteten hadde vært mulig uten vårt dedikerte løypemannskap. Det ligger svært mange dugnadstimer til grunn for at vi skal ha glede av flott preparerte løyper gjennom en lang vinter. Både timer i maskina og timer til vedlikehold av løype og maskin. Tusen, tusen takk til Vidar og Arne for uvurderlig innsats! Særlig nå når det meste rundt oss er stengt og utilgjengelig har det vært til stor glede for veldig mange å kunne gå tur i de flotte skikløypene våre.

Takk også til den som har levert ved til gapahuken i 10'ern :) Har en mistanke om hvem som står bak denne gode gjerningen også.

Våre skiløpere har gjennom sesongen deltatt på flere skirenn, både lokalt og nasjonalt, med svært god innsats. Kan ikke la være å nevne Evas knalløp under hovedlandsrennet, hvor hun vant 5 km klassisk med en margin på hele 43 sekunder. Det er virkelig imponerende! Edvin har også hatt en god sesong, og ble nr 35 totalt i Norgescup i klasse M19/20. Vi ønsker Eva og Edvin lykke til i oppkjøringen mot en ny sesong, og håper at vi til høsten kan ønske alle skiløperne velkommen tilbake på fellestrening!

Skiavdelinga ønsker med dette å takke for en flott sesong, og en riktig god påske til alle sammen!